Ziua 66: A doua zi pe drum

Posted by on Oct 28, 2012 in Blog, Contest, First page, Unknown VIETNAM | 0 comments

Danang e cețos și trist. Nu seamănă deloc cu Danangul în care am ajuns cu ceva timp în urmă. Oboseala îl făcea să pară mai mohorât, mai înnorat. Am întrebat de tot felul de combinații de autobuze, dar se părea că avem ghinion. Erau doar autobuze care plecau seara, sau nu existau legături între ele. Ne gândiserăm la toate combinațiile, mai puțin la un autobuz direct. Culmea e că exista unul chiar peste câteva ore.

Câteva ore de așteptat  într-o autogară nu pare a fi un lucru greu. Dar după 24 de ore de autobuz, știind că urmează alte 24 de ore de autobuz, în pană de cărți sau alte lucruri cu care să îmi ocup timpul, au făcut să pară o veșnicie. Am recitit “Insula misterioasă” a lui Jules Vernes, pentru că am găsit toată colecția în format electronic. În restul timpului priveam minutarele unui ceas mare și funcționarii care dormeau cu capul pe birou.

Drumul a fost ok, deși autocarul era cam incomod și aveam locurile din spate, de lângă toaletă, pe care o bătrână o folosea des, uitând să tragă apa. Important era că urma să ajungem în Phan Thiet, adică foarte aproape de Mui Ne, destinația pe care o aleseserăm. Deși mai făcuserăm drumul acesta o dată, locurile prin care treceam erau foarte diferite. Orezul fusese tăiat, câmpurile erau acoperite cu apă pe suprafețe foarte mari, Cerul era acoperit de nori și îmi dădea impresia că trecuse un uragan pe aici în timpul în care am stat noi în Nord. Sau poate era doar consecința oboselii acumulate, care cerea cu nerăbdare o toamnă românească.

Dar noi mergem la mare, pe una din cele mai populare plaje din Vietnam. Iată-ne lăsați la marginea drumului de autobuz, într-o stație de taxi. De aici mai sunt 20 km până în Mui Ne. Iar pentru noi se fac aproape 50 de ore de când suntem pe drum.